27 mei 2012

Moestuinieren in een Vinexwijk

Weten jullie nog dat ik schreef over de uitdaging, het beginnen van een moestuintje. En hier liet ik jullie weten hoe het ermee stond. En daarna.....niets meer over geschreven, maar ook niet veel meer aan gedaan.

Want eerlijk-is-eerlijk, ik liet het afweten. Pfff wat een gedoe die moestuin. Heerlijk om over weg te dromen hoe het zou zijn als ik al die heerlijke groentesoorten kon gaan plukken en bereiden, maar voordat het zover was moest er nog heel veel gebeuren waar ik niet veel zin in had.

Maar...toch is het goedgekomen, allemaal dankzij mijn lieve (tuin)man. Wij gaan deze zomer oogsten! Bietjes, rode kool, peultjes, courgette, bonen, tomaat, worteltjes, radijsjes, raapjes, sla....echt, het staat allemaal in onze Vinextuin!!! Moestuinieren in een Vinexwijk kan dus echt!


Gisteren ontving ik ook nog hele leuke post, een prachtige gehaakte hartjesslinger in prachtige kleurtjes van Ingrid, ik ben er heel blij mee Ingrid, dankjewel :)

En...ik krijg zin om zelf ook weer eens te gaan haken, ben wel bezig met een dekentje voor het goede doel, maar het wil allemaal niet zo vlotten. Misschien dat ik ook maar eens een slingertje ga haken, is wat overzichtelijker en sneller klaar en leuk om cadeau te geven, want zelfgemaakte cadeautjes, ik hou ervan! Wil je ook een overzichtelijk haakprojectje, kijk dan even op Ing-things, daar zijn heel veel tutorials voor overzichtelijke haakwerkjes (en nog meer) te vinden.

12 opmerkingen:

  1. Hoera voor tuinman! Wat een werk he?! Ik vind een 'gewone' tuin al werk zat :) (bovendien ligt mijn tuin op het noorden, dus veel groeit er niet!)
    Ben benieuwd naar de oogst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je post hebt gekregen! Dat is 't leukste wat er is vind ik altijd:) Veel tuin plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben ook ijverig begonnen met een moestuintje. Na jaren dromen moest ik het toch maar eens echt gaan proberen ;)
    in de vensterbank in de kasjes groeit alles als kool, maar eenmaal in de tuin geplaatst begint het er aardig verlept uit te zien :'(

    Ben benieuwd wat je oogst straks op zal gaan leveren. Houd ons maar op de hoogte via je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben benieuwd hoe het verdergaat met je moestuin. Succes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super hé zo een moestuin! die van ons is ook super op weg .. 't is wat werk en 't blijft hard werken hoor, water geven, onkruid wieden, ... maar goed, de opbrengst zal de beloning zijn :oD

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handig hé zo'n (tuin)man! Ik heb er ook zo eentje :-) En af toe als ik zin heb, help ik, maar het grootste werk daar neemt hij voor zijn rekening, gelukkig maar! Mooie slinger!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zullen jullie smullen deze zomer !
    Enneh... je pint maar raak hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige tuinman heb jij, zeg! Ben benieuwd naar de oogst, en misschien wel lekkere recepten erbij?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk hé zo'n moestuintje!
    Ik hoop dat de groentes uit de Vinextuin heerlijk gaan smaken.
    Geniet van de heerlijke dag!

    Liefs Zjanne, Sweet Zjaantje & Portfolio Zjanne.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalig, he!!! Gaat zo heerlijk zijn, amai!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. YAY! Love your pretty blog! Mooie plaatjes, geweldige layout...I'm following! ^-^

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lekker gezellig blog, ik doe mee met volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen