20 juni 2012

Bericht van de courgette vanuit de Vinex-moestuin

Aan het woord: de courgetteplant!
Als courgette heb ik geen makkelijk leven, het is hard werken om te groeien en een echte volwaardige courgette te worden. Zeker als je weet dat de (tuin)man mij bijna de 'grond uit kijkt' en mijn groei nauwlettend in de gaten houdt! Ik als courgette zou er bijna onzeker van worden...
Maar ik laat me niet gek maken door die Vinexwijk bewoners hier...ik ga gewoon mijn eigen gang, kijk maar!


 



Nou hebben die wijsneuzen hier (die voor het eerst een moestuin hebben, pfff...stelletje amateurs) iets belachelijks gehoord...daar ben ik niet blij mee! Ze hebben vernomen dat mijn prachtige gele bloemen eetbaar zijn...en er zelfs al recepten voor opgezocht. Bijvoorbeeld gevulde courgettebloemen of gefrituurde courgettebloemen,

Ze zijn er alleen nog niet uit hoe het nou precies zit met de vrouwelijke en mannelijke bloemen en welke van de twee het lekkerst zijn. Nou, ik ga ze natuurlijk niet vertellen hoe dit zit en wat ik ben...ze zien maar en ik hoop voorlopig met rust gelaten te worden!

Enne...lieve lezers, willen jullie hieronder nou als-je-blieft niet gaan vertellen hoe heerlijk mijn bloemen zijn en hoe Janina ze kan bereiden...want dan ben ik echt de pineut vrees ik. Ze neemt jullie reacties, raad en opmerkingen namelijk altijd heel serieus!

Hartelijke groet en wie weet, tot ziens,
de courgette uit de Vinex-moestuin

7 opmerkingen:

  1. Nou lieve courgette, ik heb werkelijk geen idee hoe je jouw bloemen moet eten, dus van mij zal ze het niet horen. Ik wens je een goede groei toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo gourgette, hier een amateur aan het woord...
    Ik heb een deel van jouw familie hier in de tuin staan, ook met prachtige bloemen.
    Maar ik kan niet wachten om je familie in stukjes te hakken, te verwerken in mijn pastasaus, er courgettesoep van te maken of in plakjes op de grill te leggen.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha lieve courgette, ik vind je om op te eten zo lekker :-) Wist niet dat je ook nog zo'n mooie bloemen gaf, weer iets bijgeleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daga beste courgette, ik vind je mooi hoe je nu bent.. ik zou je gewoon laten staan. Maar als je eenmaal 'rijp' bent.. weet ik best wat lekkere dingen die ik met je kan doen. En ik denk dat Janina dat nu zelf ook al weet!?! Ze heeft in ieder geval mooie foto's van je gemaakt! Veel groei-plezier daar!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat schattig...lekker laten zitten dan maar?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou courgette, doe maar gewoon lekker je ding daar in die vinex-tuin (en vooral niet onzeker worden, je bent een schoon plantje! Je broertjes en zusjes staan hier ook hun best te doen. Waar ik wel zeker van ben is dat je zeker goed verzorgd bent, met de nodige grappige noot erbij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve courgette, als je groot en volgroeit bent weet ik nog wel een heerlijk recept voor een courgette citroencake voor je. Hmm heerlijk. Tot die tijd lekker genieten van alle aandacht daar in de vinex-tuin.

    BeantwoordenVerwijderen