1 oktober 2012

* Herfstkussens *

Zo'n twee keer per jaar maak ik nieuwe kussenhoezen
...lente en herfst = nieuwe kussens!


En zodoende heb ik bijna alle kleuren al op de bank gehad...
maar het groen en okergeel waar ik nu voor koos, die gebruikte ik nog niet eerder 


Langs de kleinere kussens (40 x 40 cm) naaide ik een paspelbandje, 
mooi effect en echt niet moeilijk. 
Geen idee hoe je dat aan moet pakken? Kijk dan even bij hier bij Mina Dotter.


De grote kussens zijn echt lekker groot, 60 x 60 cm. 
Op de achterkant van de borduurwerkjes heb ik eerst vlieseline gestreken, 
daarna uitgeknipt en met de naaimachine vastgenaaid.


Ik ben bijna klaar...nog twee rechthoekige kussens ga ik maken en dan is mijn bank klaar voor de herfst!


59 opmerkingen:

  1. Wauw, Wauw en nog eens WAUW!
    Wat heb je dat verschrikkelijk mooi gemaakt,
    ik word er gewoon hebberig van.....
    Echt heul gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn helemaal geweldig geworden. Ik wil ook aan de slag, alleen mijn ritsfobie nog even overwinnen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooooh leuk zeg, die vogeltjes-kussen zijn geweldig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kussens, er zitte prachtige stofjes bij! Om helemaal weg te dommelen in de zetel en er noooooit meer uit te raken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je toch handig met die naaimachine. Ze zijn prachtig!
    En ook zo voortvarend ;-) ik heb ook plannen voor nieuwe kussens, maar de uitvoering laat nog op zich wachten....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och hoe mooi en die foto's ook!!!!!
    Ik bedacht gisteren dat ik eens hele leuke overtrekjes ging maken voor de kerstperiode...heb al een paar ideetjes op pinterest gevonden , nu nog de stof vinden die ik in gedachten heb...
    Kan niet wachten tot Kerst!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuke kussens... Als ik een keer een gaatje vind ga ik ook maar eens aan de slag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je ieder seizoen andere hoesjes maakt, zo heb je ook steeds weer een 'nieuwe' bank!
    Ze zijn prachtig!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wow! ik zag de eerste foto en ik dacht "waar heb je die gekocht?"
    ze zijn prachtig! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn prachtig! supermooi!!

    wat heerlijk eigenlijk hè, die herfst? xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat een gave kussens!En die natuurfoto's: heerlijk!Woon je ergens op de Veluwe, dat je zulke natuurfoto's maakt?Wij gaan daar elk jaar op vakantie en in de herfstvakantie gaan we altijd 1 dag wandelen in het bos!Je bank is echt opgefleurd, leuk dat je dat telkens vernieuwd!
    Liefs, Caren

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke kussens, echt heel mooi!
    Ik vind de vogeltjes super, heb hier ook nog wat borduurwerkjes liggen die in een patchwork-dekentje of -kussen mogen, maar het komt er niet van... Wel stijgt dit klusje op de to-do-list na het zien van jouw prachtige resultaten, dus wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt gaaf!!!Ik heb ook zo'n tik,zomer en winterstand/kleuren/gordijnen switch.....nu dus lekker oranje en bruin en van't zomer wit/rose/lime enzo...wel een gesleep steeds van zolder...hihihi
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi!!
    En euh herken ik daar een van mijn oude stofjes???
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt...en drie keer een vierkantje gebruikt, dus je begrijpt wel dat ik het een prachtig stofje vindt!

      Verwijderen
  15. prachtige kussens maakte je daar, zeg! Zouden in mijn zetel ook niet misstaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je mooie sfeer foto's gemaakt! De kussen zijn inderdaad herfstklaar en passen mooi bij je kleur van je bank vind ik. lieve groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je kussen is prachtig, echt waar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. WOW, superleuk gedaan joh, krijg er inspiratie van! Wil ook weer eens wat borduren en heb nog mega veel DMC liggen en ideeën te over maar moet nog borduur-linnen kopen. Niet zoveel winkels die dat nog hebben :-( Wellicht heb ik nog staaltjes die geschikt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat prachtig mooi hee! Je maakt gewoon een hele nieuwe stof met die borduursels. En wat ziet dat er dan hip en gezellig uit! Ook de stofkeuze vind ik heel erg mooi. Goed gedaan meissie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. SU-PER! Ideaal bij deze seizoensverandering!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi zijn ze geworden!! Helemaal mijn kleurtjes ;) Goed idee, dat gele riempje! Fijne avond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie kussens heb jij gemaakt! Leuk met die geborduurde vogeltjes!
    Inderdaad helemaal klaar voor de herfst!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Superrr!!! Thanx voor de inspiratie, ben juist van plan morgen m'n huis in herfstmood te brengen :-) En ben daar stiekem niet zo goed in!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Was ook al aan het kijken naar zulk soort stofjes, mag ik vragen waar je deze vandaag hebt? Zelfs op de stoffenbeurs vond ik alleen maar saaie sombere winterstoffen :(!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. - De okergele en groene effen stof komt van de plaatselijke stoffenwinkel. Net als de stof en het paspelband voor de kleinere kussens
      - Het lapje met de vogeltjes in de boom (laatste foto linksonder) kreeg ik van Else, van blog Besjes
      - Het stukje gele bloemenstof komt van een oud tafelkleedje (al zie ik nu dat dit op de foto's helemaal niet te zien is, maar misschien kan je iets met dit idee)
      - De bloemetjesstof op de tweede foto en dan linksboven komt van Noeks.nl
      - De groen/bruine stof met bloemen op de eerst foto rechtsboven is van Amy Butler, ik weet niet meer waar ik deze gekocht heb, maar wel in een webwinkel
      - verder zijn het lapjes die ik kocht op het stoffenspektakel in het voorjaar, bij een kraam die losse lapjes verkocht

      Succes, ik hoop dat je hier iets aan hebt!

      Verwijderen
  25. Mooooooi!
    Vooral die combi's!
    Ik ben hier ook bezig met kussens...tja, dat heb je als je je muur verft. Dan moet de rest ook maar worden aangepast! Maar je kan wel heel netjes stikken hoor.
    En die applicaties erop, top! En gewoon lekker rond gestikt. Het staat super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super MOOI! Wat een toffe kussens heb je zo. Leuk he dat je met van dit soort kleine aanpassingen meteen een heel andere sfeer in je kamer kunt creëren. Die borduurwerkjes zijn ook heel tof er op. Een poosje geleden heb ik zelf ook 2 borduurwerkjes verwerkt tot kussentjes. (heb niet zelf zitten borduren hoor... daar heb ik het geduld niet zo voor haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh die zijn zooooooooooooo mooi, echt prachtig!! Wat goed zeg, twee keer per jaar nieuwe kussens. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat leuk die vogeltjes...i like!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Weer super mooi gedaan!
    Wanneer doe je dat allemaal?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. O... Nou heb ik nog meer spijt dat ik in mei op een rommelmarkt het vogeltjes borduurwerk niet mee heb genomen... :-( Maar okergeel gaat er bij mij ook in komen; tijd voor iets anders in de kamer (want nu is het zwart & naturel, dat is lekker verkoopbaar, maar anti-vrolijk...) Bedankt voor de inspiratie!
    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  31. In mijn favoriete kleurtjes nog wel, het moet daar hééééél aangenaam zijn op de bank nu! Mooi hoor! (en prachtig gebracht)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Love it! Op die bank wil ik met veel plezier een middagje doorbrengen...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Erg leuk zijn ze geworden.
    Groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig zeg! Mooie compositie ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een super mooie kussens en goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Leuk dat je me gaat volgen.
    Ik had al eens op je blog gekeken nu ben ik volger 288.
    Je blog ziet er heel kleurrijk uit,.. en mooi foto's ook.
    Gr.Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh nee sorry,... ik ga iets te snel,..het is 279 .
    Hoe kom ik nou aan dat getal,.. 288??!??

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Super super gaaf gemaakt-die geborduurde vogeltjes-helemaal tof. Ik ben dol op oker-dat wordt heerlijk warm op je bank. Klaar voor de juiste herfst-sfeer in huis. Mooi weekend-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Zo mooi herfstig! De winkel doet het niet beter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een prachtige kussens! Die rondjes met geborduurde vogeltjes maken het! ik zag dat je mn blog bent gaan volgen en heb natuurlijk meteen bij jou gekeken, leuk hoor!Die lapswap van Kris is ook zo'n goed idee, 'n idee waar ik zelf al een poosje mee liep, maar niet goed weist hoe dat aan te pakken: zo dus.
    groet en succes! Arda

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wauw, die zijn waanzinnig mooi!!! Mooi ook, wat je met je foto's en de 'ballen' doet :)
    (met dank aan Sascha via ik wie jouw blog heb gevonden)

    BeantwoordenVerwijderen