11 oktober 2012

* Nog twee herfstkussens *

Nog twee herfstkussens maakte ik deze week...


van 'second hand' borduurwerkjes...

- waarvan ik me dan toch afvraag wie hier uren en uren aan heeft geborduurd...
en waarom het dan vervolgens bij de kringloop terecht is gekomen,
want dit prachtige handwerk....dat doe je zelf toch niet zomaar weg... - 


En verder gebruikte ik nog een Amy Butler stofje..
 en twee truien.
De bruine trui had z'n beste tijd als kleding wel gehad...
de blauwe niet, die is nieuw en te heet gewassen...au!


Kussens genoeg nu op onze bank :-)

Update 12.10.2012
Heel veel leuke en lieve reacties heb ik gekregen op mijn herfstkussen. En ook de vraag of ik dit soort kussens verkoop...nee dus. 
Alles wat ik maak doe ik voor de fun en voor mezelf of om cadeau te geven. Dan blijft het een hobby en ik wil dat absoluut als hobby houden en niet mijn werk ervan maken. 

Het enige wat ik maak en verkoop zijn de memoryboekjes, daarvan gaat de opbrengst voor 100% naar het goede doel. 

Ik heb wel even op internet gezocht naar winkels die dit soort kussens verkopen: FloraStudio MeijerDe stijlzolderStudio SoilTesse en dit vond ik op Marktplaats. En ongetwijfeld zal er nog veel meer te vinden zijn als je gaat zelf gaat zoeken :)

40 opmerkingen:

  1. Fantastisch! Jij weet ouderwetse borduurwerkjes om te toveren tot hippe gebruiksvoorwerpen. Mooi, tijdloos en uniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn heel leuk! Jij hebt onderhand al een hele collectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!
    Ik moet die borduurwerkjes ook altijd redden bij de kringloop;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn allemaal zo mooi en creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend mooi heb je dat gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een schitterende kussens!! =)

    Off topic: Mag ik je vragen of jij een brush voor psp hebt van die cirkel met stipjes? Die zoek ik al een poosje maar ken 'm nergens vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh de opa van Heidi toch? Wat leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dat met mooie stofjes gecombineerd. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gezellig zo op de bank tegen dat oude mannetje aanzitten! Het zijn mooie kussens geworden hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En nu nog een foto van de volledige bank? Is vast een vrolijk en kleurrijk geheel! Die visser met zijn pijp hangt bij mijn ouders als schilderij, me like!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah, wie wil d'r nu niet zo'n ruige zeebonk op z'n bank hebben liggen?! Die vogeltjes zijn ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig maar dat er toch wel eens een borduurwerk bij de kringloop terechtkomt, anders zou je dit niet kunnen verwerken tot weer een prachtig kussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En heel mooie kussens ook!
    Ik vraag me bij die borduurwerkjes ook steeds af hoe die nou weggedaan kunnen worden, maar ik ben altijd zo blij als ik zoiets vind, dat het ook wel weer mooi is dat het daar komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WAUW! Wat een geweldig mooie kussens! Gek he dat die mooie borduurwerkjes gewoon voor weinig te halen zijn bij de kringloopwinkel? Daar moet toch echt uren werk in zitten denk ik. Heb laatst zelf ook 2 nieuwe kussens gemaakt van tweedehands borduurwerkjes. Maar jouw kussens zijn wel heel erg gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ooooh zo leuk. maandag toch maar eens naar de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk!! Wat een superleuke kussentjes... En ja, die visser met de pijp herken ik ook ;)
    Er hing er vroeger bij mijn oma eentje geborduurd boven de bank, wat leuk om m zo weer te zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige kussens! Which reminds me...ik moet ook nieuwe kussens maken

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je vorige kussens vond ik al zo leuk, deze zijn ook weer super! Ik ga toch maar weer eens mijn naaimachine tevoorschijn halen... ga ik ook een poging doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi gedaan. Leuk idee ook.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi zeg! Ik wed dat de persoon die het weggedaan heeft, spijt zou krijgen als hij ziet wat je er mee kan doen!!
    Verder wil ik ook nog even zeggen dat ik de opmaak van je blog erg mooi vind! Rustgevend en creatief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk hergebruik van de borduurwerken! De borduurwerkjes die ik als kind maakte vind ik ondertussen niet meer mooi, maar wegdoen, dat kan ik ook niet over mijn hart krijgen. Een aantal jaar geleden liet ik van een van de borduurwerkjes een verluiertas maken door Esther Mokka. Misschien nieuwe inspiratie voor jou ?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O, dit is zo geweldig! Ik heb ook twee van die borduurschilderijen, wil ik ook zoiets mee doen maar ik kan niet met de naaimachine overweg, dus nu hangen ze maar 'gewoon' boven de bank...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh heel mooi!!!
    (dat borduurwerk heb ik ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh wauw ook al zo mooi!!!! Bijna zonde om zomaar tegenaan te gaan zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. SUPER! Vooral die met die vogeltjes! Zou 'm ook wel willen kopen, maar helaas...;-)
    Lekker doorgaan zo!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie kleurcombinaties! Kan zo de winkel in!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi, Dank voor het volgen van mijn blog ;-) Ik heb natuurlijk hier ook even rondgekeken en vind je blog
    ook heel inspirerend en kleurrijk.

    Je hebt er dus ook een volger bij:-)

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je kussen-Janina-zijn helemaal te gek-had ze al gezien op Pinterest-e ook gereageerd. Ik hou van die zeeman-ben dat soort borduurwerkjes aan het sparen voor een zeemanshoek. Echt super gemaakt. Een mooi herfst-weekend wens ik JOU toe-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik vroeg me dat ook af, ze zijn geweldig, maar hou ze in min hoofd ter inspiratie! Ik zoek ook altijd naar dit soort borduursels maar kom ze helaas nooit tegen. Wie weet, als ik niet zoek..?!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Aaah, ik zat direkt te denken: mooie kussens, zijn ze ook te koop?! Maar nee dus... :(
    Dan maar als cadeau krijgen (haha) :p
    Leuk hier op je blog! Lekkere recepten ook.. Ik ga gauw weer verder lezen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super gaaf en smaakvol, deze kussens! Je naait ook zo netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. oh die kussens. Ik had het er laatst met mijn moeder over, want ik weet van mijn herinneringen dat mijn oma er altijd één had. "Tja....die hebben we met de verhuizing weggegooid" "Hij was zo vies van achteren" "Oma was er niet blij mee nee, want ze had er heel veel tijd in gestoken"......... och........zo belanden ze dus bij de kringloop of in de container. Iemand bedenkt dat het niet veel waarde heeft, maar diegene die heeft zitten borduren: wow veel respect voor. Ik hoop er nog één te vinden voordat ik oud genoeg ben en tijd genoeg heb om zelf te gaan borduren ;)

    BeantwoordenVerwijderen