19 december 2012

Stempelkoekjes of Koekjesstempel

Het bestaan van koekjesstempels is mij een beetje ontgaan 
* ik had in mijn ooghoeken wel eens zoiets gezien op internet *
maar daar bleef het ook bij

Tot deze stempel op mijn pad kwam
- echt iets voor mij, ik wist direct dat ik daar heel gelukkig van zou worden ;) -
dus belandde de koekjesstempel om stempelkoekjes te maken in mijn mandje


Thuis ging ik eens op zoek naar een goed recept
* want de koekjes moeten lekker zijn en mooi eruit zien *
en natuurlijk niet teveel rijzen in de oven
want dan is mijn tekst verdwenen

Dus kwam ik uit op dit recept van Elisanne
- en ik kan het jullie aanraden -
je kan er ongeveer 18 grote koeken mee bakken
* Of je maakt de helft en de rest van het deeg gaat in de vriezer *
en daarvan bak je een andere keer koekjes
dat deed ik...uit zelfbescherming
 om niet 18 heerlijk geurende verse koekjes in één keer op te eten
* Was ik altijd maar zo verstandig...*


En nu ben ik ene beetje hebberig geworden
Deze en deze... en deze drie ook prachtig
- en voor de kerst is dit leuk -
Maar de ultime droom is toch wel een koekjesstempel
met mijn favoriete tekst
* 'Elke dag zaterdag' *

41 opmerkingen:

  1. Ik heb de home made stempel! Altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je ooit een koekjesstempel hebt met "Elke dag zaterdag" wil ik wel afkomen om een koekje te komen eten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn kids hebben een eigen stempel, door karenvandelaaer gemaakt, en ik stempelde daar ook al mee op de koekjes!!! Leuk, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dit is super nog noooooooit gezien zo leuk:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had het ook nog nooit gezien, heel plezant! Daar kan je leuke cadeautjes mee maken.

      Verwijderen
  5. Wat leuk zeg zo´n koekjes stempel.
    Ik maak nooit koekjes maar anders.......

    snoep lekker.

    gr. anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. owww ♥♥♥♥ prachtig heb je ze gemaakt zeg...ik kende hetheel niet joh.....enne mocht je ooit aan die koekjes stempel komen met elke dag zaterdag erop komen, wil ik een koekje van je ♥

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Owww wat geweldig zeg. Nooit geweten dat je ook koekjes kunt stempelen !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die stempel wil ik ook zo graag eens kopen. Toch maar eens kijken waar ik die kan vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan die kopen bij Alice Delice!

      Verwijderen
    2. je kunt ze ook bij de bijenkorf kopen

      Verwijderen
  9. In het Nederlands is hij nog leuker dan die engelse vind ik! En je kunt ze ook laten maken van je eigen logo hoor. Moet je maar eens googelen, dan vind je het vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat dat zo mooi zichtbaar blijft na het bakken, echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Ik zag ze laatst ook, bij het tuincentrum zelfs. Een beetje rare plek maar het is echt waar...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha! De 'eat me' stempel ligt hier onder de boom...die vind ik het aller-geweldigst ;-) (maar bij jou het gevaarlijkst ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb m ook.. Leuk he! en eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leeeeeuk!! Ik heb em ook!! Je kunt er ook heel leuk zelfdrogende klei mee stempelen! Was juist op zoek naar een goed recept ( inderdaad niet uitlopend of rijzend... ) ik ga dus die van jou proberen!!
    Greetz, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie stempel. Vooral met dat hartje in het midden, dat zouden mijn kinderen geweldig vinden. Waar heb je die gevonden? Ik zie overal die van "Home Made" maar de jouwe heb ik nog nergens gezien.

    Groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk zo'n stempel, had ze wel eens gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ja, zo eigen versie zou geweldig zijn!
    Ik ben ook fan van de stempels, ik heb zelf de "home made" variant, plezant plezant!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo'n koekjesstempel met jouw "Elke dag zaterdag",
    moet toch kunnen, zou je denken...
    Maar deze is ook al erg leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jaaa die zijn leuk! Je hebt ook van die leuke biscuit-vormpje waarbij je dan een tekst in het midden kan maken! Maar die ben je in de zoektocht vast ook tegen gekomen denk ik :D

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het bestaan van koekjesstempels is ook compleet langs mij heengegaan... maar wat leuk zeg! Zet ik gelijk op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kijk, dan zien die heerlijke koekjes er nog lekkerder uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Volgens mij worden die koekjes er echt wel lekkerder van , van zo'n stempel!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  23. geweldig tof en mooi! en je eigen koekjes, stel je voor!!!
    liefs els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en je hartjesactie is geweldig fijn om overal te zien, zooo lief!

      Verwijderen
  24. dit is weer zo'n leuk idee... nou nog aan een stempel zien te komen.
    groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vond deze zo leuk toen ik ze op jouw blog zag en gisteren op mijn verjaardag kreeg ik zelf 2 van die stempels. Hoe leuk! Dat wordt bakken dit weekeinde!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuke koekjes, zo mooi en lekker zien ze er ook uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je zou er zo eentje van nemen... zien er erg lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuk idee, die stempel! Zou ook leuk zijn met je eigen naam, tenzij je toch al Maria heet...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Erg leuk, ziet er gelijk stuk lekkerder uit!!
    Fijne kerstdagen, lieve groet, Martine.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hé wat leuk, kom net per toeval op je blog terecht, en zie meteen de koekjesstempel die ik vorige week heb gekocht. Ik twijfelde nogal, want vond 'm erg prijzig, maar nu ik jou leuke resultaat zie, ben ik ineens erg blij met mijn aankoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Die kan je toch bij koekstempel.nl laten maken?? heb ik ook een keer gedaan hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen