1 januari 2013

DIY agenda 2013

Tijd voor iets nieuws!
* dit jaar geen Hema agenda - zoals al heel veel jaren hiervoor *
maar een DIY agenda zou ik gaan maken, dat bedacht ik al in oktober

Maar o, o, heel wat keren heb ik op het punt gestaan
om toch een agenda - gewoon in de winkel - te kopen
- De meest prachtige exemplaren zag ik in mijn ooghoeken -
maar ik was sterk en bleef bij mijn voornemen
'voor 2013 maak ik zelf een agenda'


Maar op de laatste dag van 2012 - had ik nog geen agenda voor 2013
en schreef ik mijn afspraken voor het nieuwe jaar op een kladje
op de achterkaft van mijn 2012 agenda

* Ja, ik weet heus wel van het bestaan van digitale agenda's af :) *
waarvoor je niet naar de winkel hoeft of te knutselen en plakken
- maar privé vind ik zo'n gezellige 'boekjes' agenda gewoon leuker -
en gewoon lekker kneuterig, kan mij het schelen!





Dus op de laatste dag van 2012 ging ik aan de slag
- want een nieuw jaar beginnen zonder agenda dat kan natuurlijk niet -
maar hoe zou ik het aanpakken?


 Villa Appelzee publiceerde een on line magazine 'X-mas in paper' (leuk!!)
 * waarin ook een DIY staat voor een 2013 agenda *
En deze DIY kwam als geroepen, precies wat ik zocht!


* Ik ging aan de slag en printte alles op dik papier (200 gr) *
bladerde alle oude Flows door voor de mooiste plaatjes
- en las hier en daar nog eens een stukje -
want wat is het toch een leuk tijdschrift!
* Dus al met al was ik heel wat uurtjes verder voordat ik mijn agenda af had *
en alle weken van een leuk plaatje had voorzien


Toen moest er nog een kaft gemaakt worden
- en viel mijn oog op de doos van een kerstpakket -
rood/witte ruitjeskarton - perfect!

Daarna nog voorop een plaatje en een o zo ware tekst
en achterop vogeltjes....
Ringen er doorheen
Klaar!



En echt...het is absoluut geen perfect gemaakte agenda
het Villa Appelzee deel is overigens wel perfect!!
maar dat heeft zo zijn charme
Dit is echt de mooiste agenda die ik ooit had!

Perfectie loslaten bij zelf iets creëren is soms echt een aanrader
- net als hier had imperfectie weer een mooi resultaat -

Met heel veel dank aan Villa Appelzee!

45 opmerkingen:

  1. hoe mooi!!!! 2013 kan voor jou al niet meer stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig geworden! Daar heb je mooi het hele jaar plezier van :-) Een heel fijn 2013 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super leuk dat je het toch zelf gedaan hebt!!! Fantastisch, daar kun je trots op zijn. De perfectie los laten is moeilijk. Zelf creatief zijn haal je veel meer voldoening uit!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gedaan! Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben dit jaar. groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar goed dat je hebt doorgezet want hij is super geworden!!
    Dat het uniek is en zelfgemaakt maakt het nog specialer.
    Een heel mooi 2013 gewenst!! Aan je agenda zal het niet liggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toffe agenda zeg! Is dat plaatje op de voorkant van ISAK?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is perfect?
    Hij is prachtig en unique! Een juweeltje onder de agenda's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind hem geweldig mooi ♥♥♥♥♥ een echte eigen gemaakte agenda HOE TOF

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superagenda, en volgens mij had je er zoveel plezier aan bij het maken ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat leuk dat je dat gedaan hebt! Je zult er een heel jaar plezier van hebben dus de inspanning is zeker niet voor niets geweest!
    Een goed jaar, Janina!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is 'ie mooi geworden! Nu een hoop plannen en afspraken maken, zodat je er meteen in kunt schrijven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een unieke agenda, dat alleen al maakt 'm prachtig :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het wordt dringend tijd om mijn plan voor een zelfmaakagenda uit te voeren. Misschien is dit wel het duwtje in de rug...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Er gaat niets boven een papieren agenda. Zo. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super leuk ,iedere dag weer zal je er blij mee zijn gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooohw, echt helemaal geweldig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is ie goed gelukt!!! Ziet er heel gezellig en overzichtelijk uit.
    Ik hoop dat er veel mooie gebeurtenissen en leuke afspraken in komen te staan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij is leuk! En je hebt er een héél jaar plezier van!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Flow magazine, mijn twee zussen zijn er dol op! Ik zal het idee doorgeven aan hen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. nou, die is toch super geworden!
    Ik gebruik zelf een moleskine dagagenda (lekker groot) maar beplak hem wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohh, die is superleuk geworden! Volgend jaar maar meerdere exemplaren maken ;) Ik wens je een heel mooi en creatief 2013 toe. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige agenda, zo een... Is er geen twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige agenda, zo een... Is er geen twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ohh wat gaaf zo'n eigengemaakte agenda! Persoonlijker kan niet, helemaal naar jouw smaak. Wat een leuk idee, onthouden voor volgend jaar!!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een werk, maar wat is ie mooi geworden!! Ik ben hier echt dol op. Je kunt er elke dag van genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat is de agenda leuk geworden
    een idee voor volgend jaar.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat schitterend!!! En gewoon TOCH gedaan, zo herkenbaar, dat je 't eigenlijk al bijna opgeeft en denkt; 'ik koop 't wel gewoon'. Super hoor! Wens je alle goeds toe voor 2013 en hoop heel vaak te genieten van je bijzonder mooie blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een goed plan-wat een werk maar wat cool. Wat mij betreft: een agenda met hart&ziel. One of a kind-enjoy. xxx Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuk idee. En dat je het toch nog gedaan hebt. Ik vrees dat ik de mijne altijd wel zal blijven kopen want pas in februari je agenda klaar hebben is nu ook niet je van het.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. TOP! echt superleuk gedaan, daar heb je een jaar lang elke dag plezier van! Agenda's zijn zo leuk, ze worden er door het jaar heen alleen nog maar leuker op. Mijn moeder vond laatst de doos met m'n agenda's van de middelbare school, geweldig was dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hij is echt prachtig geworden vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dag Janina!
    Ik ga blozen bij zoveel lof hoor! Alle eer komt hier jou toe, wat heb je er een mooie agenda van gemaakt!
    Ik vind het heel leuk om te zien hoe een zelfde basis toch heel anders kan worden. Ik denk dat ik volgend jaar mijn agenda bijvoorbeeld ook eens op gewoon wit papier ga printen, zoals jij gedaan hebt. En zo blijven we elkaar inspireren, wat is blogland toch fantastisch! Ik wens je een heel fijn, gezellig en creatief 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Love it! En Villa Appelzee heeft er bij deze ook een volger bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wauw te gek!! En wat een werk... knap gedaan! Gelukkig nieuwjaar, je bent goed begonnen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ohh wat prachtig gemaakt!!! Heel veel plezier, zowel in 2013 als met je agenda! Liefs! (en mailke komt nog ... ik probeer het enkel druk te hebben en géén tijdsdruk te voelen, goede quote trouwens!)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Superleuk! Daar ga je een jaar lang volop van genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik kan me de voldoening helemaal voorstellen, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Héél mooi gedaan!!! Daar zal je een jaar lang van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Het is al een flink 'oud' bericht, maar ik zag het net en toeval of niet.... ik ben nu bezig voor de tweede keer mijn agenda te maken. En het is zó leuk! Ik heb vorig jaar een agenda gemaakt voor schooljaar 2012-2013; ik ben docent. Die agenda loopt eind juli af, dus ben nu druk met nieuw exemplaar. Ik hoop dat jij nog steeds van jouw agenda geniet.
    Groeten Floor

    BeantwoordenVerwijderen


  40. Je verhaal op je blog is heel herkenbaar...;-)...ik ben wel in oktober 2012 gestart met mijn eigen gemaakte agenda...veel - maar leuk - werk; veel plaatjes bij elkaar zoeken uit allerlei tijdschriften (heerlijk recyclen). Door bladen leeg te maken kan ik nu per week fotootjes, tickets, bonnetjes enz. als een soort smash booking er aan toe voegen en zo wordt de agenda ook een dagboek met fijne dingen om aan terug te denken ..... kijk anders even op pinterest/vruijke ! veel succes verder met je blog!

    BeantwoordenVerwijderen