30 april 2013

Lieve Amalia,


Lieve Amalia,

Wat een bijzondere dag is het vandaag
jouw vader wordt koning en jouw o-zo-prachtige moeder koningin
en jij bent vanaf vandaag
onze lieve kleine kroonprinses

Maar ook al word je misschien nu al voorbereid op jouw toekomst
en leer je meerdere talen spreken * lopen op hoge hakken
je woorden prachtig te articuleren * te glimlachen en wuiven naar de camara's 
vergeet nooit het allerbelangrijkste in het leven
** Koekjes Bakken **

Koekjes bakken maakt je happy! 

Ook als je struikelt over de rok van je nieuwe designerjapon
je op staatsbezoek bent in een land waar ze bij het banket sprinkhanen serveren
als je achtervolgd wordt door de roddelpers
Wanneer je zou willen dat je een normaal meisje was
als je uren zit te dineren naast een heel belangrijk iemand...die je echt 'boring' vindt
als je eerste vriendje wordt gescreend door oma
En gewoon als het leven even niet zo loopt als je zou willen


Dus lieve Amalia, voor jou hier het allerlekkerste simpele koekjesrecept
écht, ook echte kroonprinsessen kunnen dit maken

Je maakt heerlijke koekjes van een gewoon zandkoekjes deeg
je kan dit recept gebruiken
maar misschien hebben jullie nog een origineel recept van je overgrootoma Juliana
want ik kan me haar heel goed voorstellen - koekjes bakkend in de keuken
met een prachtig geruit schortje om, een hoofddoekje geknoopt om haar haren
o, ik dwaal geloof ik een beetje af...

En nadat de koekjes gebakken en afgekoeld zijn
vul je ze met een heerlijke oranje botercrème
die je maakt door 75 gram boter, 125 gram poedersuiker, 1 theelepel warm water, paar druppeltjes vanille essence en een beetje oranje kleurstof door elkaar te roeren

En dan fijn genieten van de koekjes Amalia, ik weet zeker dat je ze heerlijk zal vinden!

51 opmerkingen:

  1. Dit is het leukste Oranje-gezind blogje EVER-dank voor het delen. Fijne dag-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk berichtje!!!!!
    Ik wordt er helemaal blij van!!
    Thanx!!!!!!! Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige post, ik weet zeker dat Amalia nog nooit zo'n goede raad in haar leven heeft gekregen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tranen in mijn ogen...wat een lief bericht! Ik zie het meisje al voor me in haar nieuwe rol als 'Prinses van Oranje'. Haar leven zal vanaf vandaag voorgoed veranderen. Ik weet niet of ik daar zo jaloers op zal zijn!

    Maak er een mooie dag van,
    Groet Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor het kind in prinsessenschoenen, velen zullen er van dromen, zij wil er vast soms eens aan ontsnappen. En kijk dan heb je die lieve Nederlanders die alles mooi, menselijk en feestelijk oranje maken, ook voor een prinses...met koekjes, hoe mooi is dat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Watbeen lief verhaaltje. Je zou het uit kunnen printen en ook werkelijk naar Amalia kunnen opsturen . Het zal een grote glimlach op haar lieve gezichtje toveren.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend leuk geschreven Janina! En wat ziet het er allemaal weer mooi (en lekker!!) uit! Fijne dag! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig stukje heb je geschreven, dit is er een met een oranje randje.
    Dag, Ariane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi blogje. Wat er toch allemaal nog voor haar ligt, zo'n meiske nog, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amalia heeft vast een emailadres..... dan moet deze link naar haar toe gestuurd worden! Zo lief.... ik zie de meisjes van Oranje en hun mama al in de keuken aan het kliederen :) .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ow wat lief!!!
    Wat een prachtig blogberichtje heb je ervan gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi geschreven. Je moet het blog naar het Koninklijk Huis sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik word blij van dit mooie blogje!

    Hoera voor Elke Dag Zaterdag! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ontzettend leuke post!!! Ik zag vanmorgen haar gezichtje en dacht even....tja jij hebt een heel ander leven & toekomst dan mijn dochter ( ze zijn vh zelfde jr).....dus alk ik jou was zou ik haar deze link sturen, om lekker als ontspanning te doen, voor die vervelende verplichte dagen ;-)

    Fijne dag gr. mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik hoop echt dat ze het leest! Zo mooi ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is met stip het leukste wat ik tot nu toe gelezen/gehoord/gezien heb naar aanleiding van al die feestelijkheden bij jullie in Nederland.
    Ik hoop écht dat Amalia dit te zien krijgt en meteen vraagt "Mam, mag ik koekjes bakken?!"

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ow ..... ik smelt van je stukje... onze Amalia is toch een heel ander meisje wier toekomst al vastligt. Ik hoop dat ze morgen koekjes mag bakken en even gewoon mag genieten van haar papa en mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldig berichtje! Ik zou willen dat ze het écht te zien kreeg! Geniet van de feestelijke dag ginder!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ze zag er alvast heel mooi én flink uit!
    Mss had ze je blog al gelezen :)
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Grote smile na het lezen van je blog vandaag!
    Ik had best wat medelijden met die drie zusjes vandaag...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mmmmmmmmmm...dat ziet er heerlijk uit (en ook zo gaaf gefotografeerd)!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. 't is te hopen dat ze met oma Beatrix nu inderdaad wat van die koekjes kan gaan bakken in de toekomst want ongeacht welke status je hebt, lekker bakken met oma moet kunnen!
    Leuk blogberichtje! Wens jullie nog een fijne koninginnedag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Tranen in mijn ogen. Dit is inderdaad het aller, allerliefste blogje wat ik al gelezen heb voor de prinses. Kan ze geen link toegestuurd krijgen? Ook ik heb een dochter die even oud is, en toen ik Amalia zag staan vandaag dacht ik voor het eerst, wat een heftige toekomst gaat zij tegemoet.
    En die koekjes... die ga ik in ieder geval morgen met mijn meiden bakken;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel leuk berichtje!
    Hopelijk leest ze het ook echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke gedachtegang! En heerlijke, koninklijke, koekjes lijkt me. Lekker op zitten peuzelen tijdens alle mooie beelden op televisie?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geweldig! Grote glimlach hier op mijn gezicht :D
    En wat een mega-wijs advies ;) Fijne dag gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat zijn vast heerlijke prinsessenkoekjes..!
    Mooi geschreven!

    Groetjes,
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat een lieve post, ik denk wel dat ze het nodig gaat hebben....al lijkt het me nu al een pittige dame!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig verwoord, ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen...

    Amalia móet dit stukje gewoon zelf lezen!!!!! (vind ik dan!).

    En die koekjes zullen ook ons vast en zeker wel smaken :p

    BeantwoordenVerwijderen
  30. een glimlach op mijn gezicht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lief! En ik hoop het ook zo voor haar, dat ze buiten de camera's ook vooral kind mag zijn én koekjes bakken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mmmm, deze koekjes zijn niet alleen lekker voor prinsesjes hoor!!!


    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ze stond gisteren zo te stralen met haar zusjes in hun gele en blauwe jurkjes, waarschijnlijk heeft ze je blogje al gelezen... ;)
    Groetjes Lies (Theemuts)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wat lief. Amalia en paps en mams moeten nu vast weer een beetje bijkomen van alle bezigheden, maar ze zullen vast een keer deze mooie koekjes gaan bakken!
    En mevrouw ik wilde u nog even hartelijk bedanken voor de leuke post die ik gister kreeg. Leuk leuk! Hoe eenvoudig en leuk (en handig ook nog eens!) Verlate verjaardagspost is eigenlijk altijd stiekum zelfs leuker, heb je nog een beetje na pret. Dus nogmaals thanx! lief van je :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Slikkk ik ben effe op zoek naar je aardappelprei soep recept om te pinnen en kwam deze tegen, zo lief van je dit recept voor Amalia en alle prinsesjes onder ons ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen