30 mei 2013

Het vakantiealbum....


 Toen ik ergens in de herfst
een dagje zou gaan poetsen
vond ik dit fotoalbum * ergens onderin een doos bij een échte kringloopwinkel
je weet wel, zo'n winkel waar prijsstickertjes en sorteren van spullen op soort
nog helemaal niet is doorgedrongen
(houden zo, dit zijn de leukste winkels!)


 En voor zover ik het eruit kan halen
gaat dit fotoalbum over vier vriendinnen, zussen of nichtjes
die jarenlang samen de leukste reisjes maakten
Ze zagen de mooiste plekjes in Europa 
en een van hen legde dit allemaal vast in een fotoplakboek



Er werden kaarten gestuurd, naar een adres in Eindhoven
met de tekst "donderdagmiddag zijn we weer thuis"
Maar dat wisten jullie al, ik schreef er eerder over
En nog veel meer kaarten, vaak naar de Philips fabriek...
zouden ze daar gewerkt hebben?
Ik zal eens een paar kaarten scannen en hier plaatsen...morgen of zo




Ik liep over van de plannen met dit geweldige fotoboek
maar deed er nog niet veel mee
Ok, mijn header boven mijn blog vind ik wel erg leuk geworden
maar niemand die reageerde met 'ik weet wie dat zijn'
Niemand...weet niemand wie dit zijn?



En eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg
zolang ik niet weet wie deze dames zijn
kan ik fijn fantaseren en dromen
over hun geweldige levens en heerlijke vakanties....
en mooie jurken!
Want stiekem ben ik namelijk een beetje bang....dat hun leven helemaal niet zo leuk was
want hoe kan anders zo'n leuk fotoboek bij de kringloop terecht komen?

33 opmerkingen:

  1. Hey lieverd het zit er natuurlijk ook dik in dat deze vier gezellige dames van zo'n leeftijd zijn dat ze alle vier gezellig zitten te klaverjassen en kienen in het bejaardenhuis zodat ze geen tijd hebben om blogs af te speuren en misschien dus nog helemaal niet digitaal zijn gegaan en ook allevier ouwe vrijsters zijn zonder kids die op de digitale snelweg rond speuren ;).
    Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stralende dames met normaal figuur waar ze met veel trots poseren, op de een of andere manier krijg je er energie van. Ik heb zo een leuke van een dame in mantelpakje bij de olifanten in de Antwerpse Zoo. Gewoon koesteren met een glimlach en dromen van reisjes met vriendinnen zodat je kids later mooie plaatjes hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verhaal! Enig om te fantaseren over het hoe,wat,wie en de afloop...? Het feit dat ze met z'n viertjes regelmatig op reis gingen is toch geweldig en zo te zien hebben ze genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat speciaal zo'n fotoalbum!
    Ik snap ook niet hoe zoiets dan bij een kringloop terecht komt!
    Gelukkig heb jij het nu in huis gehaald!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer idd dat zoveel Kringloopwinkels alles "sorteren"; fijn dat er ook nog zijn die het niet doen en je dan zulke geweldige vondsten als dit fotoboek kunt doen:)
    ..ben het helemaal met je eens, zolang je niet weet wie het zijn kan je doorgaan met fantaseren & dromen over hun "levens".
    Je hebt er in ieder geval een mooie blogpost over geschreven, heb ervan genoten!
    groetjes,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's en schitterende jurken, hopelijk zitten ze nu samen ergens te sjoelen aan een costa in de zon.... maar ja, dan zouden ze natuurlijk zelf graag bladeren in het mooie boek met een kopje thee erbij met een koekje.... dus waarom ging het naar de kringloop... en als nabestaande doe je zoiets moois toch ook niet weg... hopelijk vind je het mooie verhaal van de dames. Misschien kan je het via Philips proberen, wellicht hebben ze een bedrijfsblaadje (of noemen ze dat tegenwoordig magazine) met een "oproepmogelijkheid"... wel spannend zo'n kringloopvondst...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bizar he...maar dat is het leuke, jij vertelt nu hun eigen verhaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Raar inderdaad dat zo'n mooi plakboek in de kringloop terecht komt. Maar het is bij jou in goede handen. Prachtige foto's om heerlijk bij weg te dromen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bijzonder hoor. Zo raar dat zoiets dan bij een kringloop beland hè? Zo zag ik laatst een lijst met daarin nog een honden foto. Dierenvriend als ik ben had ik het daar toch wel even moeilijk mee.. :( Benieuwd of het nog ooit boven water gaat komen wie deze dames zijn. Mooie donderdag verder! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi die foto's... doet je inderdaad wegdromen over hun leven... Hopelijk was het zo goed als dat de foto's eruit zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oef ja dat is altijd zo sneu.... Wie doet zoiets nou weg? De dames zien er super gezellig uit zo samen lol hebbend! En inderdaad die jurken zijn zo leuk (ik heb m'n twijfels over het badpak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wel heel bijzonder, zo'n album maar nu kun je idd. heerlijk fantaseren over deze dames en genieten van hun leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hè nee, geen trieste afloop hoor... ze zien er zo vriendelijk en vrolijk uit! Doet me eraan denken dat het tijd wordt weer eens wat over mijn kringloopfamilie te schrijven. (Foto's uit de kringloop een verhaal geven)... Zo heerlijk om te fantaseren. En inderdaad... die jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is een prachtig fotoalbum. Mooie sfeerbeelden. Ben benieuwd naar het "tweede leven" dat de dames bij jou gaan krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, daar wordt ik nu ook nieuwsgierig van. Dat ze het naar hun zin hebben gehad... dat spat van de foto's af. Mooi zeg!

    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vroeger was er vaak een reisvereniging in een dorp of bij een groot bedrijf, waar mensen zich konden inschrijven met familie, vrienden en kennissen om een dagje uit te gaan. Misschien heeft Philips een reisvereniging gehad. Het ziet eruit als half jaren 60 (begin van de lycra voor de badpakken, maar nog niet allemaal trivera 2000 kleding...). Heel leuk om te zien! Ik kijk al uit naar de volgende foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi en triest tegelijk! Wel heel goed dat jij ze nu koestert!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig het foto boek.
    Misschien waren het wel 4 vrijgezellen dames.
    Vandaar dat niemand het wil.
    Nou wij wel, toch?
    Vind het geweldig.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoe meer ik er van zie, en hoe meer je er over schrijft, des te benieuwder ik ook wel word. De foto's blijven super!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik weet het nog! Dus nog niet opgespoord, de dames.. Het zijn wel geweldige foto's!!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke foto's! Dan vraag je je inderdaad af hoe zo'n album bij de kringloop komt? heel vreemd! Maar ben wel blij dat het bij jou is terecht gekomen, want ondanks dat je het viertal niet kent, weet je het te waarderen! Lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk dat die foto's een verhaal gaan vormen ... daar kun je jezelf toch helemaal in verliezen zo met die dames!

    En klopt soms is dat verhaal beter dan de waarheid .... wie weet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ziet er leuk uit...misschien kun je er een boek bij schrijven voor de verandering. Dat zou ik proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben in Eindhoven geboren maar helaas pindakaas, ik ken ze nie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wouw, wat een gave foto's zeg! Het plezier straalt er vanaf, maar ja, wel triest ja, dat het dan bij de kringloop ligt. Maar stiekem wel heel leuk om er eindeloos verhalen bij te bedenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Misschien blijft het inderdaad wel veel spannender nu:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een heerlijke tijd moet dat geweest zijn. Wat mooi die jurken, zo eentje zou ik ook wel willen. Leuk, om te fantaseren over wie dit geweest kunnen zijn. Je zou er inderdaad een boek over kunnen schrijven, bij mij komt al een aantal verhalen in mij op. Wanneer zou dit geweest kunnen zijn? Eind jaren 50?

    Groeten,


    Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat superleuk om te zien! Wat heerlijk om vriendinnenfoto's te verzamelen. Grappig dat je dat fotoalbum in je bezit hebt gekregen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een fotoalbum van lang vervlogen tijden... ooit was het belangrijk genoeg voor iemand. Fijn dat dat nu voor jou is, en zo kunnen wij mee gezellig fantaseren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. These are lovely. So evocative of a different time (not a time I yearn for but evocative nonetheless). Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een gezellige foto's, het ziet er idd uit alsof ze heel veel plezier beleefden tijdens hun reizen, laten we lekker verder dromen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik vind dat geweldig, de tijd van toen! Ik heb thuis ook zo'n album van den bompa van onzen bompa, zalig om door te bladeren!

    BeantwoordenVerwijderen