25 september 2013

Zakdoekje leggen...


Sinds ik terug ben van de zomervakantie in Italië
en dat is toch al weer heel wat weekjes
 is er nog maar heel weinig onder mijn naaimachine vandaan gekomen
* En dat had een reden *
hij (of is het een zij?) was namelijk van slag, heel erg...
geen normale steek meer mee te naaien

Dus bracht ik mijn naaimachine naar een winkel in Eindhoven
gewoon een klein zaakje, op een hoekje
 met achter de toonbank de enige man die ik mijn machientje toevertrouw
* en gelukkig...na een week werd ik door hem gebeld *
Mijn trouwe, zeker 18 jaar oude Bernina, was (voor een heel schappelijk prijsje) nog te redden!



Dus naaide ik wat slingertjes
ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat ik dit deed om te vieren dat mijn naaimachine weer als nieuw werkt
maar dat is niet waar... mijn inspiratie staat gewoon op nul
op een of andere manier kan ik niet veel verzinnen om te maken


Dus had ik tijd over en ik ruimde mijn lapjes stof op
ik vouwde en sorteerde
(hoeveel lappen stof is trouwens normaal om te bezitten?)
* en kwam veel lieve bloemige zakdoekjes tegen *
die ik verzamelde op rommelmarktjes en in de kringloopwinkels

De zakdoekjes waste ik in een lekker sopje 
en ik knipte er kleine slingervlaggetjes van
net zoals ik hier deed

En zo naaide ik, nog steeds inspiratieloos, een paar leuke zakdoekslingertjes
niet gek toch, voor iemand die niet weet wat te maken?!



En na het sorteren van de lapjes en het naaien van de slingers
zocht ik een mooi plekje voor het lieve schilderijtje, wat ik samen met een mooi boek even-oud-als-ik
alweer even geleden kreeg van Pascale, haar blog Indruk is erg leuk!

En tot slot
het lijkt mij leuk om een slingertje te ruilen tegen iets anders leuks
iemand zin?

26 opmerkingen:

  1. Oh, wat een lief slingertje! Erg mooi gemaakt. Die zou erg mooi staan aan mijn schouw. Ruilen tegen een gestempelde theedoek met een leuk patroontje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh verliefd!! wat een schattig slingertje, daar wordt je toch helemaal blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh...wat een doddig slingertje! Ik wil erg graag ruilen, maar ben zelf ook al zo inspiratieloos... Een stapel zelfgemaakte envelopjes?

    Groetjes, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bernina vind ik toch echt wel een meisjes naam hoor....
    Geen slechte creatie voor iemand die inspiratie-loos is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je machientje het weer doet!
    Enne 'veural deurgaen'

    Liefs Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé wat leuk om mijn give away terug te zien Janina! Wat heb je het mooi op de foto gezet. Dat boek uit jouw geboortejaar was gewoon bestemd voor jou. Die naaimachinewinkels lijken soms niet helemaal met de tijd mee te zijn gegaan he? Maar dat heeft ook zijn charme. Wat een leuke nieuwe bestemming hebben de zakdoeken gekregen. Werd er voorheen misschien een traantje in gelaten, nu vormen ze een feestslinger, leuk! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve, leuke slinger. Jaaaa wil ik graag ruilen, wil je het al weten of mag het ook een verrassing zijn? Lfs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. inspiratie genoeg als je zo'n slingertje even kan maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooooooooooooh wat leuk zeg !!
    en hoeveel stofjes hebben is normaal? Laten we het erop houden dat we 'gewoon niet normaal' zijn hahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. eee zo gaat dat liedje niet... reageerde mijn verstand... en toen begon mijn molentje te malen en ik herriner het mij weer... wij zongen...

    'Zakdoekje legen niemand zeggen, 'k heb de hele nacht gewerkt, 2 paar schoenen heb ik afgewerkt, één van stof en één van leer, hier leg ik mijn zakdoekje neer'...

    Zo grappig, het 'zelfde' liedje maar toch anders...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht dat ook, maar wij wonen wel in België, zal in Nederland een andere versie zijn, zeker?!?

      Verwijderen
  11. Ik vind de slinger fantastisch! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inspiratieloos wil ik het zeker niet noemen hoor! Leuk slingertje! Ik wil ook best wel ruilen hoor: tegen een ellebel-portemonneetje of een setje gehaakte bloemetjes?

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi hoor, om zo 'inspiratieloos' te zijn! Toen ik las dat je wilde ruilen wilde ik meteen meedoen, maar ik zag hierboven dat ik niet de enige ben (natuurlijk). Zoveel slingertjes heb je vast niet :-) Volgende keer dan maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk hoor, zo'n slingertje. Ik wil graag met je ruilen, wat denk je van "heilige boontjes", ken je die?
    Witte boontjes die je ook kunt eten, maar ik vind ze te mooi om te koken. Misschien iets voor in je moestuin?
    Enne......, je kunt nooit te veel lapjes hebben, dan maar "niet normaal"........
    Groetjes, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De mijne is een zij en ze heet ook Bernina ;) Ben blij te lezen dat de jouwe weer beter is en zulke lieve slingers maakt. Fijne dag nog.

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Misschien heb je geen inspiratie, maar deze zijn toch wel heeeeeel erg leuk! Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Superleuk!! Wat een lieve slingertjes, heel crea! En ik wil best graag met je ruilen, maar mij bekruipt gelijk een faalangstig gevoel, haha! Ik ben nu eenmaal niet zo'n knappe en nette handwerkster. Maar ik heb wel heel leuke zooitjes liggen!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke slinger!!! En dat meisje op het schilderij bracht een grote lach teweeg. Ik heb precies zo'n meisje geschilderd toen ik een jaar of 15 was. Heb het nog hier liggen... ook met dat handje zo aan haar mondje en dat warrige haar. Leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou, ondanks het inspiratieloze gedoe heb je toch maar een fijn slingertje gefabriceerd! Lief met dat randje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik denk dat het de tijd van het jaar was: naaimachine-repareertijd... mijn oude -toch ook zeker dik 20 jaar - machien (geen Bernina maar een Pfaffje) moest ook even onder handen genomen worden door een mannetje...en wat fijn is het dan als ie weer helemaal soepel loopt, geen gekraak- en gepiep, maar een zonnig & snorrend geluid maakt! Zeker een slinger waard, me dunkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. HayHay!
    Wat fijn dat de machine weer "gered" is!
    Gezellige vlaggetjes heb je gemaakt :-)
    Enne kan een mens ooit te veel stoffen hebben?
    Liefs Danielle (DivaDaan)
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een gezellige slingertjes! Ik heb nog te veel onafgewerkte projectjes, dus nu geen tijd om iets leuks voor je te knutselen, maar de volgende keer ruil ik graag! En stofjes, ach zolang het in de kast past... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen