2 januari 2014

De opgeruimde 'craftroom'


Twee weken kerstvakantie....nu moest het maar eens gebeuren
* het 'uitmesten' van mijn kamertje *
Want écht het was heel hard nodig om dit o-zo-fijne kamertje eens goed onder handen te nemen
nou ja, dat is wel te zien op de 'voor' foto 
(waarmee ik op Instagram mijn 'perfecte blogleven' al te grabbel gooide * ;)
Het was even flink aanpakken en ik ben heel tevreden over het resultaat!
* Geniet maar even mee *


In deze fijne kamer probeer ik iedere dag even door te brengen
al is het om maar een half uurtje te naaien * met een muziekje van Radio 2 
(een andere zender kan mijn radiootje niet ontvangen ;)

Ik bewaar en koester hier mijn lapjes stof, lintjes en knopen
* de tijdschriften en craftboeken die ik zo leuk vind *
Hier hangt alles op wat ik kreeg van lieve medebloggers en vriendinnen
veel van jullie zullen vast wel iets bekend zien!


Toen ik deze kamer anderhalf jaar geleden in ging richten
was het uitgangspunt om er niets nieuws voor te kopen
En ik ben er best wel trots op dat dat is gelukt
 en dat het kamertje helemaal naar mijn zin is geworden


De kasten en stoelen kwamen uit een andere kamer in ons huis
* waar ze op dat moment 'over' waren *
En de tafel kocht ik bij de kringloop, een heerlijke 'jaren 50 'uitschuiftafel'


De paspop heb ik al jaren, ooit gekocht op marktplaats
* de stalen mandjes komen ook van de kringloop...* 
Ik heb er heel veel, kan ze gewoon niet laten staan
(dus gebruik ik ze ook als fietsmandje voor en achter op mijn fiets, vastgemaakt met tyrips)


Het houten kistje timmerde mijn man vroeger op school
* een 'viskoffertje' (nee, ruikt niet naar vis!) *
ik gebruik het kistje inmiddels al heel veel langer dan hij
In het kistje koester ik al jaren de foto van een vakantie in Noorwegen
waar wij toen onze oudste anderhalf was een paar weken met de tent rondtrokken


Het rode en groene mandje kocht ik vorig jaar op een markt in Italië
* waar ik ze uit een grote berg plastic rommel tevoorschijn toverde *
 en mee mocht nemen voor een euro


De tak (waar ik bandje en kantjes aan ophang) boven mijn tafel komt gewoon uit het bos
* al was een loslopende grote hond het er niet mee eens dat ik 'm meenam *
hij wilde er liever zelf mee spelen


De magneetborden waren ook ergens in huis over 
alleen de witte dozen kocht ik voor deze opruimexpeditie nieuw bij Ikea


En ook de weckpotten heb ik door de jaren heen verzameld
ik val in herhaling, maar ook op rommelmarkten en bij de kringloop


En nu de grootste uitdaging!
proberen het zo netjes te houden als het nu is!

**

48 opmerkingen:

  1. Oh jee, een goed voorbeeld doet volgen. Hihi, ik ben al een half jaar van plan om mijn hobbytafel eens op te ruimen. Maar op de één of andere manier komt het er niet van. En als ie een beetje opgeruimd is, komt er weer meer 'troep' op dan er al lag. Hè, bah, kun je ook niet bij mij langs komen om me te helpen????
    Het ziet er super uit. Ik kan er alleen maar van dromen.

    Lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me inderdaad een uitdaging voor 2014, wat een heerlijke plek voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig ziet het er uit allemaal! Ik ruim altijd iedere keer alles op wanneer een van mijn naaiprojecten af is. Tussendoor gooi ik dus wel alles in de lucht en op de grond, maar aangezien ik het aan het eind toch weer opruim, dan geeft dat dus helemaal lekker niets! ;-) (sorry, slechte zinsvorm, maar m'n Nederlands is af en toe een beetje roestig...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o wat een heerlijke plek!!! Super om volgens mij daar gewoon te gaan zitten en rond te kijken :)
    Leuk hoe een kamer zo groeit met alle bij elkaar gebrachten spulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er weer picobello uit ... ik ben altijd uitermate blij met opgeruimde kamers. Jammer dat ik zo'n sloddervos ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn is het bij jou. En een heel mooi nieuwjaar ! X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow wat een heerlijk plekje. Hier ool volop bezig met een plekje voor mezelf. Nog 1 lakbeurtje en mijn bureau is klaar. Foto's volgen nog wel op mijn blog.
    het zal wel aan het nieuwe jaar liggen, want hier is de opruim woede ook toegeslagen. Heel de beneden verdieping moest er vandaag aan geloven. Heerlijk voldaan gevoel nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijke kamer. ik heb de mijne net afgestaan aan een van de kinderen en moet het nu met minder ruimte doen. maar dat komt ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar heb ik maar 1 woord voor: JALOERS!

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zaaaalig. Zou ik ook wel eens een naliddagje willen in vertoeven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh wat goed zeg! Ik ben wel begonnen, maar nog lang niet zo ver als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohh wat een heerlijk inspirerende kamer! Ik heb ook zo'n fijn plekje in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waw, wat een gezellige ruimte, er staat veel in, maar toch blijft het 'licht'. Hier kan ik alleen maar van dromen, wij hebben hier geen kamer op overschot, snif, snif ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nieuw jaar, nieuw begin! Gek he dat we dan zo'n behoefte hebben om op te ruimen, of was het bittere noodzaak?!
    Nu je kamer zo opgeruimd is is er weer ruimte in je hoofd voor heel veel moois!! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een walhalla! heerlijk om al die spulletjes bij elkaar te zien. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ben je er goed in geslaagd, een heerlijk begin van een nieuw jaar!! Echt super zo'n kamer...ben stiekem een beetje jaloers. Fijn weekend alvast.
    Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik wil ooooooooooooooooook zo een kamer !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk zo lekker opgeruimd maar netjes houden is zoooooooooooooooo moeilijk. Ik spreek uit zeer recente ervaring. Succes en groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zalig, wat mooi opgeruimd... Ik zit er al dagen tegenaan te hikken om te gaan opruimen in mijn kamertje.
    Ik moet het wel een beetje netjes houden, omdat ik de kamer moet delen met mijn dochter (en haar ratjes) als ze thuis is.
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heeel hard gewerkt met een opgeruimd resultaat. Succes met het zo houden, herkenbaar probleem.
    Ik heb ooit ergens gelezen dat bergen met spullen geen rommel is, maar allemaal creatieve ideeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit is een kamertje bomvol liefde en met een gouden randje eromheen. Rommelig of niet, wat een heerlijke plek :)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Erg leuk, je 'binnenkijker'! Heerlijk zo'n opgeruimde werkkamer met al je mooie en inspirerende spulletjes om je heen. Kan me goed voorstellen dat je daar elke dag wel even wilt doorbrengen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zalig!!! Wat een gezellig werkplekje nu! Daar droom ik ook al zo lang van... ben al stilaan begonnen maar het wordt maar niet zoals ik het zou willen... nu ik dat van jou zie kriebelen mijn vingers weer! Ik moet er toch eens werk van maken! De jaloezie borrelt hier omhoog! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow, da's een hele metamorfose. Wat heb je een heerlijke craftroom, geen wonder dat er zoveel mooie dingen uit je handen komen, haha. Daar zou ik ook inspiratie van krijgen. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig om te zien hoe je alle spulletjes een mooi plekje hebt gegeven! En je hebt helemaal gelijk waarom nieuw kopen...als je door je huis gaat zijn er genoeg bruikbare spullen om een kamer in te richten. Die tak vind ook ook een goede vondst. Hoop idd dat je het zo opgeruimd kunt houden....mij lukt dat meestal niet ;-)
    Alvast een fijn weekeinde!
    Lieve groet,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  26. :) wat een heerlijk licht heb jij op dat kamertje! top!

    en jij hebt ook zo'n mooie print van Ryanne...ik zit hier met mijn oudste op schoot en hij zegt: die heeft mamma! :) hij hangt hier ook in mijn naaikamertje te pronken! Succes met opgeruimd houden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat gek dat we allemaal die opruimkriebels krijgen! Ik ben ook al bezig geweest!!
    Maar het ziet er weer pracht uit!! Alvast een mooi weekend! X

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk he dat opruimen (af en toe dan, niet te vaak!)?! Wat een heerlijk kamertje heb je! Ben benieuwd welke creaties er allemaal weer uit voortkomen dit jaar!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een heerlijke plek zeg! Ik neem me ook elke keer voor om mijn werkkamer zo netjes te houden maar lukt me nog niet zo goed haha . Veel creativiteit gewenst voor dit jaar, maar dat komt vast goed! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wel heerlijk om het nieuwe jaar zo opgeruimd te beginnen. Ik was ook begonnen vandaag totdat mijn man op het idee kwam om naar ikea te gaan. Ja daar zeg ik geen nee tegen. Morgen maar weer verder. Geniet van je kamer die waarschijnlijk ook weer zorgt voor veel inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi, mooi, mooi .... Ik zou er uren in kunnen rondkijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wauw, zo'n leuke plek! Ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een heerlijke plek en wat fijn dat het nu opgeruimd is. Dat is vast heel goed voor de creatieve geest ;-)

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh, wat een heerlijke kamer zo! Mooie hoekjes, ik ben verliefd op de uittrektafel! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een fijne plek om te hebben voor jezelf! Ik bleef maar kijken naar de foto's, je hebt zoveel mooie spulletjes uitgestald en opgehangen.. mompelde hier heel wat 'ohh's' en 'ahh's' :D
    Heel erg leuk om meer van jouw huis te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heerlijk zo'n plek om creatief bezig te zijn ,en als het rommelig word
    Betekent alleen maar dat je lekker bezig bent geweest toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh wat een heerlijk plekje om te vertoeven, zoals het er nu uit ziet blijf tbij mij de beneden verdieping mijn 'craftroom', niet ideaal want er moet ook geleefd worden en af en toe komt er ook bezoek, maar och verder red ik me wel.
    Maar met deze foto's kan ik weer even lekker genieten van een echte craftroom, how it could be ;).
    Leuk ook je zelfgemaakte labels en leuke links deelde je, ik ga er weer vandoor... Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh wat voelt dat heerlijk als het eenmaal op orde is. Wel superdelux dat je een heel eigen kamertje hebt voor al je frutselspullen! Lekker opgeruimd het nieuwe jaar in.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een fijne en gezellige werkkamer! Lijkt me heerlijk zo'n eigen plekje om te knutselen!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een hééérlijk kamertje!! En wat ben jij een knapperd dat je daar tussen de feestdagen door tijd voor vond om het op te knappen.
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. ik spot mijn magneetjes :)
    heel leuk kamertje met veel inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. mooi kamertje heb je! Inderdaad een goede uitdaging want een rommel is zo gemaakt. Het ziet er nu erg gezellig uit! gewoon af en toe de foto's bekijken dan heb je motivatie om het op te ruimen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Helemaal Janina ... :-) Ik wens je nog 1001 heerlijke momentjes in je eigen fijne kamertje!! I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Heerlijke kamer!
    Geniet er met volle teugen van. ;-)
    Hier lijkt het meer op de VOOR foto...

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een heeerrrrrrlijke knutselkamer zo!!! Je bent echt goed bezig geweest!
    Geniet ervan en succes met netjes houden ;-)

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen