13 januari 2014

Een nieuw leven...


In de kerstvakantie kreeg ik een tas vol lapjes stof 
 ** daar was ik erg blij mee, lief! **

En tussen al die lapjes vond ik ook een stapeltje stofjes geknipt uit oude overhemden
gelijk zat er een plannetje in mijn hoofd om die oude overhemden een nieuw leven te geven


Ik knipte vierkantjes, niet allemaal te precies
* imperfectie = het nieuwe perfectie toch ?! *
en naaide die aan elkaar

Een dikker vlieseline lapje werd er tussen gestreken
 en ik naaide nog van kringetjes in het rond


In mijn la vol ritsen vond ik twee bijpassende exemplaren
en ik maakte nog een paar stofbuttons

Voilà, twee nieuwe ritstasjes 
en een nieuw leven voor de oude overhemden :)

25 opmerkingen:

  1. Leuk! Vast ook heel leuk om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat heerlijk om een tas vol stof te krijgen ! Daar weten wij/jij wel weg mee!
    Helemaal tof!
    psssst vanmorgen kringetje gelopen, tja, stoffenstapeltje is weer iets hoger hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kringetjes in het rond maken het helemaal Wow! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi!!!
    Inderdaad, die cirkels maken het toch perfect hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Alweer! :)
    Het moet idd niet te perfect zijn. Als ik jouw creaties zie dan wil ik ook weer eens naaien. Dat gaat helaas niet meer, maar ik kijk gewoon bij jou en anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk gedaan! Overhemden hebben soms precies de juiste streepjes/kleurtjes enz. De stiksels erdoor heen zijn ook erg mooi! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn super leuk geworden, vooral met stiksels! Grappig, we zijn alle twee bezig geweest met oude overhemden/blouses te verwerken tijdens de Kerstvakantie! Hoe toevallig weer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind de kleurtjes en patroontjes ook helemaal passen bij de dames uit het kringloop fotoalbum, als ze een dagje naar zee gaan ofzo. Dat blauw en bruin en een vleugje rood. Misschien dat 1 van hun ook erg handig was en zelf tasjes maakten van de overhemden van dr man :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kleurtjes passen mooi bij elkaar, schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Da's lief, zo'n tas vol inspiratie ;)
    Erg mooi geworden. Vind die zwierige rode (en blauwe..) draad er doorheen gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je dat mooi gerecycled en een tweede leven gegeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wordt het niet tijd voor een Elke dag Zaterdag shop? Je maakt zulke mooie unieke dingen. Ik geloof er in.
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zie de overhemden juichen van geluk :-) Tjonge, zoooo mooi Janina!! Mag ik pinnen?? Echt heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen