13 juni 2014

Ssst .... ik lees #2 - tips gevraagd (en ik stuur een kaartje :)



Na de drie prachtige boeken (van de vier) uit mijn vorige Sssst ik lees blogberichtje (klik) had ik de smaak van het lezen weer helemaal te pakken. Wat is het toch heerlijk om fijn in een boek weg te duiken!

Over de zes boeken die ik de afgelopen tijd las kan ik het boek 'de dag dat ik Johannes Klein doodreed' van Elle van Rijn echt aanraden. Het boek vertelt een verhaal vanuit verschillende personages, allen heten zij Johannes Klein. Het einde is verrassend.

Ook de Nicci French Thriller (waarvan ik ook de eerdere delen las) vond ik intrigerend. Voor wie deze boeken kent en Donderdags kinderen nog niet las: eindelijk komen we meer te weten over (het leven van) Frieda Klein.

En de andere boeken, leuk voor tussendoor! Makkelijk lezen, maar wat mij betreft geen verhalen die je bijblijven. Maar daar is helemaal niets mis mee toch?

En nu ben ik boeken aan het verzamelen voor de zomervakantie. Iemand nog een die-moet-je-echt-lezen tip? Ik hoor ze heel graag! En als ik jouw boekentip lees onder de Griekse zon, dan stuur ik je natuurlijk een kaartje daar vandaan :)

31 opmerkingen:

  1. Millennium-trilogie van Stieg Larsson!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook heerlijk om te lezen!
    Pas heb ik voor mijn nederlands lijst 'De zwarte met het witte hart' gelezen. Van Arthur Japin. Een heel mooi indrukwekkend boek!
    'Looking for Alaska' en 'The fault in our stars' van John Green zijn hele leuke boeken. Het zijn weliswaar jeugdboeken, maar ze zijn echt leuk en ook heel diepzinnig!
    Veel leesplezier :)

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lees mijn blog maar van vandaag (titel genoten)
    Ik las ze onder de italiaanse zon :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ken je de boeken van Elisabeth George en Karin Slaughter ? Mijn favo's samen met Nicci French natuurlijk... Oh en Henning Mankell... Ook top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb net de vergeten tuin van Kate Morton gelezen. En dat is mij zo goed bevallen dat ik zeker meer van haar ga lezen.
    Een andere favoriet van mij is de serie over de kinderpsycholoog Alex Delaware van schrijver Jonathan Kellerman. Altijd goed voor een paar spannende uren leesplezier.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn favorieten: speeldrift van julie zse, iets wat psychologisch met veel mooie taal. En de stad der blinden van jose srmago: psychologisch en filosofisch, lees je in 1 keer uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het familieportret
    eenzaamheid der priemgetallen

    ....(ik denk verder)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haar naam was sarah, een van men favorieten en onverwachts einde

      Verwijderen
  8. En uit de bergen kwam de echo van Khaled Hosseini is erg prachtig. Het Rosie Project van Graeme Simsion is echt hilarisch. Evenals de boeken van Jonas Jonasson (De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween, en De zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisje). Fijne vakantie alvast! :)
    Groetjes Maaike | www.gekkiggeitje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb gisteren 'De roman in de viool' uitgelezen. Ik vond hem prachtig. Gaat over de 19-jarige Elise die eind jaren dertig -als de nazi's hun jacht op de Joden beginnen- voor haar eigen veiligheid naar Londen wordt gestuurd. Ze gaat daar aan de slag als dienstmeisje. Prachtig verhaal en prachtig geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kent mijn lijstje al hé :-) Maar als ik er daar nog eentje echt mag uit aanraden dan is het zeker "De Vergeten Tuin" van Kate Morton en "Eva's dochters" van Lynn Austin (ah die staat niet op mijn lijstje, heb ik al langer geleden gelezen dus en hij blijft nog altijd hangen dus jaaa aanrader :-)). Ik ben ook hevig fan van de Trilogie van Celeste De Blasis: De roep van de wilde zwaan, De vlucht van de wilde zwaan en Het lied van de wilde zwaan... Wel zorgen dat je nog iets van Griekenland ziet hé ;-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haar naam was Sarah - Tatiana de Rosnay
    Moederhart - Mariette Middelbeek (deze heb ik nog niet uit)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb laatst erg genoten van Papieren kind van Randy Susan Meyer

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dikke 'slaapsteler': De waarheid over de zaak Harry Quebert van Joel Dicker!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die van Esther Verhoef heb ik ook gelezen, heb al meerdere van haar gelezen en vond ze allemaal goed!
    Karin Slaughter heeft ook een leuke reeks.
    Haar naam was Sarah - Tatiana de Rosnay
    Khaled Hosseini - Duizend schitterende zonnen & De Vliegeraar!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Saskia de Coster - Wij en ik. Erg mooi...
    Eva Kelder - Het leek stiller dan het was

    Heel veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tracy Chevalier: de laatste getuige. Leest snel en vlot maar is toch aangrijpend en je leert wat bij over de slavernij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vond Kate Morton laatst ook op een boekenbeurs, ik dacht het een leuk voor een keer boek zou zijn, maar boek is gelezen en staat in de boekenkast. En dat wil wat zeggen, ik ben tegenwoordig best wel kritisch. Ik vind de boeken van Audrey Niffenegger ook heel mooi. Ken je "Dochter van Isfahan" van Anita Amirrezvani al? Ook heel mooi! Ben benieuwd welke boeken er in je koffer terecht komen, alvast heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wil een heleboel boeken weg gaan doen wegens ruimtegebrek. Als je wilt mag je wel eens komen snuffelen en meenemen. Als je wilt zal ik wat titels door geven. Laat maar weten......

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn lievelings boek 'Verborgen geschiedenis' van Donna Tart over een groep studenten Grieks die een geheim delen dat zorgt voor verbondenheid maar ook de vriendschap kapot maakt. Iedere paar jaar komt het uit de kast en lees ik het in een ruk uit.....kan er geen genoeg van krijgen ♡

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh, als je deze nog niet hebt gelezen, echt absoluut doen. Heerlijk boek en lekkere dikke pil voor in de Griekse zon!

      Verwijderen
  20. Val der titanen van Ken Follet. Een dikke klipper, maar leest heel vlot. Is het eerste deel van een trilogie over de 20e eeuw in romanvorm. Dit deel gaat vooral over WOI. Ik vind de reeks van Nicci French over Frieda Klein ook geweldig, maar moet deel 3 en 4 nog lezen. Veel leesplezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zondaarskind van Marion Bloem!!!! Een thriller waar je menig traan bij wegpinkt. 'De tweeling' van Tessa De Loo , werd verfilmd , maar het boek is écht beter :-) . Oh en de klassieker 'Zout op mijn huid 'van Benoite Groult , voor zwoele zomeravonden ... of het zwaardere werk van Waris Dirie : 'Mijn woestijn' vertelt het verhaal van een nomadendochter en haar strijd tegen vrouwenbesnijdenis. Ik kan nog wel even doorgaan als je wilt ;-) Veel leesplezier daar in het warme Griekenland!! Zalig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zusjesland van Curtis Sittenfeld. Een prachtig boek, ik vind deze schrijfster helemaal een ontdekking. Aaf Brandt Corstius schreef er iets over in de afgelopen weken heb ik genoten van De echtgenote (heel origineel thema, geschreven vanuit de echtgenote van ëen" president van de VS) en De man van mijn dromen. Nu ligt Prep klaar voor de vakantie. Ik hoop dat jij ook zo van haar boeken geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De schaduw van de wind, echt een prachtig en spannend boek. Speelt zich af in Barcelona.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zeg alles van Karin Slaughter zo bloedstollend spannend van het begin tot het eind... maar ja om nou in de vakantie alleen maar in de boeken te zitten:)
    X Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De onwaarschijnlijke reis van Harold Fry van Rachel Joyce, heel Engels maar heel universeel; als je houdt van een beetje magie : de boeken van Alice Hoffmann, oa De duivenhoudsters, Een keukenmeidenroman van Kathryn Stockett over de rassenkwestie in de VS; van Jodi Picoult : 19 minuten ... Prettige vakantie en veel leesplezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Camilla Lackberg! Heeft een hele serie thrillers geschreven, liefst in goede volgorde lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. de 100-jarige man die uit het raam klom en verdween. het boek is vlot en de hoofdpersoon raakt van de ene gekke in de andere absurde sitautie verzeild. fijne vakantie, wat je ook leest!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik ben dol op Scandinavische schrijvers, dus Henning Mankell, Unni Lindell en manlief heeft pas 2 boeken van Lars Kepler( schijvend echtpaar) gelezen die hij top vond, veel leesplezier in je vakantie, ik zou ook nodig weer eens een boek moeten pakken;-)) groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen