25 februari 2015

Lentekussens


Wat ik het meest genaaid heb zijn kussenhoesjes. Tientallen soorten, vormen en kleuren.

Twee, soms drie keer per jaar naai wel nieuwe exemplaren, al zeker 25 jaar lang! Veel daarvan zijn al op mijn blog terecht gekomen. Omdat ik het zelf leuk vind heb ik alle kussenhoesjes die ik naaide én waarover ik blogde eens op een rijtje gezet. Onderaan dit berichtje de linkjes.


Vorig jaar kocht ik met een voor mijn verjaardag gekregen cadeaubon prachtige stofjes bij Noeks. Nadat ze maanden mooi hebben liggen zijn in de kast zette ik er vorige week de schaar in. Perfect voor lentekussens! Ik combineerde ze met stofjes van Soft Cactus en ben blij met de kleurencombinatie.


Een bloem van stof maakte deze kussens helemaal compleet.

Hoe lang zullen deze op de bank liggen voordat het gaat kriebelen om zomerkussens te naaien?

Klik hieronder voor de kussenlinkjes:
Buy nothing new kussens
Kussens met een snelle makkelijke sluiting
Kussens met uiltjes
Gehaakte kussens
Hartjeskussen
Hartjeskussen met een kantje
Herfstkussens
En nog twee herfstkussens
Kussens op de gereedschapskist van opa
Kussen met een borduurwerkje
Zomerkussens


19 opmerkingen:

  1. Prachtig zijn ze geworden!
    Waw, zo'n collectie al. Ik ben daar veel te 'tam' in. Eens gemaakt, blijven ze jaren liggen ... en het zou gerust anders mogen. Ondertussen liggen er wel al enkele nieuwe stofjes klaar. Alleen gaat mijn aandacht nu naar andere dingen. Maar ik kan alvast wat inspiratie putten uit jouw voorbeelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOh zo leuk! Ik hou ook van al die afwisseling. Dat geeft heel je interieur een leuke boost!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie kussens en de bloemen broche geeft iets extra!
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gebruikt altijd van die mooie stoffen! En weer een leuk adresje erbij, Soft Cactus kende ik nog niet! Dankjewel voor je inspiratie!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeeeeeeel erg leuk! Supermooie kleuren! Hoe maak jij je hoesjes? Met 'omslag' of rits? Ik blijf eeuwig twijfelen door de strijd tussen mooi versus makkelijk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kussens van heel gave stofjes!! En wow wat een plaatje is je kussen met borduurwerk, waar je later een ritstasje van maakte! Bij mij zou dat kussen heel lang blijven liggen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk inspiratie blog. Ik heb naai al heel wat jaren kleding, maar heb nog nooit (echt niet) zelf kussenhoesjes gemaakt. Binnenkort ga ik echt aan de slag daarmee, want er liggen 4 vlekkige kussentjes om aandacht te roepen op mijn bank...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk die verandering maakt je huis ook iedere keer weer anders. Mooie stof heb je gebruikt.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad heerlijke lente kussens. Nu buiten nog lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuke lentekussens geworden!! Vind de kleurtjes ook heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Allemaal prachtige kussens op een rijtje! Leuke gewoonte :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn echt prachtig! Al jou kussens overigens :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen