7 februari 2016

Workshop Stipstijl


Vorige maand volgde ik een workshop servies stippen van Stipstijl. Een aanrader!
En nu... heb ik een nieuwe verslaving hobby! 


In de leuke winkel HIPraven in Utrecht werd ik, samen met een gezellige groep 
met andere enthousiastelingen, door Nienke van Stipstijl meegenomen in de 
wereld van het servies stippen.

Onder het genot van heel veel zelfgemaakt lekkers (jam jam!) leerde Nienke
 ons de werkwijze van het stippen. 


Het was een hele gezellige middag (Nienke is een leuke vrouw!)
en het servies stippen had mij gelijk in zijn greep!
Het eerste bordje wat ik maakte, tijdens de workshop, is het vierkante bordje.


En nu is geen wit bordje, schaaltje of vaasje in de kast meer veilig.
Ik zie overal mogelijkheden voor stippen.
En ook bij mijn favoriete woonwinkel (de kringloopwinkel ;) speur ik naar mooi wit servies!

Het meest trots ben ik op het vaasje. 
Een simpel 3 euro vaasje van de Hema omgetoverd tot een kunstwerkje!


 Wil je het ook leren? 

Nienke maakt prachtige gestipte vaasjes, bordjes en meer. 
Bezoek zeker even haar website of Facebook pagina!

22 opmerkingen:

  1. Ooooh wat leuk zeg! Elk servies fleurt daar meteen van op :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Het lijkt op Staphorster Stipwerk, dat altijd een zwarte ondergrond heeft.
    Ik kan me voorstellen dat het verslavend is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke gestipte toestand, echt super! En wat knap ook van jou, dat je het meteen kunt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, echt heel mooi 'gedotterd', of is dat niet het juiste woord, hihihi
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk! Gelijk naar de webshop gegaan, maar helaas is de cursus in limburgal vol. Had me erg leukgeleken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. allemachtig!
    Lijkt me ook wel heel meditatief
    maar wat is het resultaat mooi zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, mooi, ziet er zo perfect uit voor de eerste keer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zie het regelmatig al voorbij komen op Instagram dat stippen, zo leuk!!! Maar zelf nog even niet hoor, ik heb al teveel hobby's! Je vaasje is inderdaad supermooi geworden!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend mooi. Lijkt me leuk om te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me heerlijk om te doen :-) Ik vind de kleurtjes ook zo leuk <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi! Vooral die kleurencombinatie op dat vaasje.Helemaal geweldig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk Janina vind vooral die combi met pastelblauwe stipjes geweldig.
    Ik beschilder zelf ook graag servies :)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sinds ok porseleinstiften kocht blijft ook niks wit. Prachtig gemaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sinds ok porseleinstiften kocht blijft ook niks wit. Prachtig gemaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind ze prachtig! Wat een fijne kleuren ook!
    X Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind ze prachtig! Wat een fijne kleuren ook!
    X Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat gaaaaaf! Dat wil ik ook kunnen!
    groetjes van jufjuudt.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen