29 januari 2017

Recyle your old jeans


Ik ben er nog! Mijn vorige berichtje dateert van bijna een jaar geleden, oeps! 
En al is er on-line hier niet veel te beleven, mijn off-line leven biedt genoeg uitdagingen, plannen en mooie momenten die mij blij maken.
 En ergens laatst, overweldigd door het grote aanbod van mijn newsfeed op de social media kanalen -waardoor ik daar de weg een beetje kwijt was- begon ik weer blogs te lezen. 
Mijn bloghart begon weer te kriebelen! 

Wat is het fijn om mooie met zorg uitgekozen foto's te bekijken en woorden te lezen op creatieve blogs. Daar wil ik graag onderdeel van blijven uitmaken. En misschien is bloggen niet meer zo heel hip en heeft het zijn beste tijd gehad...ach, wat maakt het uit!


 Van oude spijkerbroeken, mooi doorleefd en gedragen, daar kan ik altijd maar moeilijk afstand doen. En als ze dan echt niet meer kunnen gaan ze in een grote mand waar ik ze verzamel om er weer iets moois mee te maken. Want iets ouds wat je eigenlijk weg wil doen omtoveren tot iets waarvan je hart een sprongetje maakt, daar wordt ik blij van! 

Op de naaiclub naaide ik van jeans met gaten (die ik gewoon liet zitten, ook dat is hip toch?) een mooi kussentje. Ik gebruikte een oud kussenhoesje als basis, de rits aan de achterkant (vergeten te fotograferen) kon ik daardoor hergebruiken. Stukken stof uit 2 verschillende jeans naaide ik samen met labeltje en lusje uit een afgeschreven (maar veel gedragen) vest van Sissy Boy.
 (waarvoor nog bedankt Linsey :). 

Het is een heerlijk zacht kussentje geworden!
Tot gauw!

12 opmerkingen:

  1. Yay, yay, yay! Zo blij dat je weer terug bent!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bloggen vind ik nog steeds leuk, al wordt mijn motivatie ook minder als er nog maar weinig bezoekers komen buurten. Ik ben blij dat jij de draad weer oppakt, wie weet volgen er meer. Je hebt een mooi kussen gemaakt.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yess! She is back :-)
    Wat een gaaf kussen zeg! Mijn hart wordt ook altijd blij van dingen een nieuw leven geven. Op deze manier verras je jezelf nog wel eens. En mijn hart wordt ook altijd blij om weer even bij jou mee te mogen kijken.
    Dikke X Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, daar is ze weer, welkom terug zou ik zeggen. En bloggen... heerlijk toch. Het is niet snel, en misschien niet meer hip, maar wel leuk om te doen en als een soort dagboek ook niet verkeerd. Mooi kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Hoi je bent er weer!! Wat maakt het uit dat bloggen niet meer hip is, we hebben ondeling de leukste contacten, dat is toch heel veel waard<3 Je kussen is super geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi dat kussen.
    Waarom zou een blog niet hip zijn? Het is toch wat jij en je lezers ervan maken. Ik vind het leuk om te doen, en je kunt er meer in kwijt dan een enkel fotootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een tijd geleden. Ik ben ook sinds kort weer begonnen. Ook toevallig. Leuk om van je te horen. Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk je weer te lezen. Je kussen is erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je terug bent. Je recycle project is zeker geslaagd.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat heb je mooi gemaakt! Ik ben ook niet zo'n trouwe blogger maar het is toch altijd leuk af en toe wat rond te neuzen in al die leuke blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. SpijkerGOED je kussen! Het woord hip is in ieder geval niet hip meer ;-)
    Bloggen hoort wat mij betreft juist bij bewuster leven, bezinning, hergebruik, delen. En is dus heel erg van nu. Ik onderschrijf ook wat Jeanette schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen